Národné centrum pre popularizáciu vedy a techniky v spoločnosti
  • O nás
  • Aktuality
  • Veda v CENTRE
  • Vedecká cukráreň
  • Popularizačné aktivity
  • Multimediálna galéria
    • Audioarchív
      • Laboratórium
    • Fotogaléria
      • Veda v CENTRE
      • Vedecká cukráreň
      • Výstavy
      • Ocenenia
      • Podujatia
      • Aktivity
    • Videoarchív
      • Veda v CENTRE
      • Vedecká cukráreň
      • Spektrum vedy
      • Výstavy
      • Ocenenia
      • Podujatia
  • Knižnica
  • Pre médiá
  • Kontakt
  • Ochrana súkromia
Nachádzate sa tu: NCP VaT > Veda v CENTRE > Veda v CENTRE – Nitra > 2012

Quo vadis prírodovedné vzdelávanie?

Prof. PhDr. Martin Bílek, PhD.

Prof. PhDr. Martin Bílek, PhD.

pôsobí na Katedre chémie FPV UKF v Nitre a Oddelení didaktiky chémie Katedry chémie Prírodovedeckej fakulty Univerzity Hradec Králové, ČR. Je profesor v odbore Teória vyučovania predmetov všeobecne vzdelávacej a odbornej povahy – špecializácia Teória vyučovania chémie. Ďalej pôsobí aj v odboroch didaktika prírodovedných a technických predmetov, technológia vzdelávania, pedagogika so zameraním na všeobecnú didaktiku a aplikovanú informatiku. Je členom mnohých národných a medzinárodných profesijných organizácií (napr. IOSTE, IGIP, Česká chemická spoločnosť, Česká asociácia pedagogického výskumu aj.), redakčných rád vedeckých časopisov (napr. Journal od Baltic Science Education, Journal of Science Education, Journal of Technical and Information Education, Technológia vzdelávania aj.), vedeckých a odborových rád v Českej republike a na Slovensku, je redaktorom a predsedom redakčnej rady edície „Didactics of Science and Technical Subjects“ ai. 

Publikoval viac ako tridsať autorských alebo spoluautorských monografií a kapitol v prácach monografickej povahy, okolo sto vedeckých prác v zahraničných časopisoch a vedeckých zborníkoch a viac ako sto vedeckých prác v českých a slovenských vedeckých a odborných časopisoch a vedeckých zborníkoch. Je tiež vedúcim autorom mnohých učebníc chémie pre české základné školy vydaných v pražskom nakladateľstve Mobydick a venuje sa aj propagácii prírodných a technických vied v spoločnosti.

Názov prednášky
Quo vadis prírodovedné vzdelávanie? 

Obsah prednášky
Prednáška bude zameraná predovšetkým na problémy súčasného stavu všeobecného prírodovedného vzdelávania. Snahou bude priblížiť možnosti skúmania postojov žiakov k prírodovednej a technologickej časti nášho života a jeho odrazu v školskej realite ako východiska k inovácii nových systémov všeobecného prírodovedného vzdelávania. Prezentované budú výsledky výskumných projektov z uvedenej oblasti ako sú napr. medzinárodný projekt ROSE (Relevance of Science Education) a radu projektov národnej úrovne. Výsledky potvrdzujú známe fakty, že sa vo výučbe prírodovedným predmetom chlapci viac zaujímajú o techniku a všetko, čo s ňou súvisí, napokon dievčatá napr. viac o otázky spojené so zdravím človeka. Bude na takéto fakty v blízkej budúcnosti reagovať aj všeobecné prírodovedné kurikulum?

Kedy: 13. 12. 2012 o 17.00 hod.
Kde: Divadelná kaviareň Tatra v Starom divadle Karola Spišáka v Nitre, Ul. 7. pešieho pluku 1

 

Pozvánka

 

Tlačiť

Živé vysielanie

 

O najbližšom živom vysielaní z podujatia Veda v CENTRE vás budeme informovať čoskoro.

Najnovšie videá


Youtube

Veda na dosah

Ako spolu komunikujú mozog a tráviaci systém
V tráviacom trakte je zhruba rovnaký počet nervových buniek ako v mozgu. Dokonca navzájom komunikujú prostredníctvom podobných molekúl. Prečo je to dobré?
ďaľšie...
21.01.2021
Prinesie pokuta 135 tisíc eur za znečisťovanie rieky Slatina prelom?
Rekordnú pokutu udelila Slovenská inšpekcia životného prostredia (SIŽP) mliekarni Koliba. Ako ju vníma Tomáš Derka, špecialista na ekológiu vodných tokov?
ďaľšie...
21.01.2021
Lifbee Academy: Nezmeškaj finálne vyhodnotenie inovátorských projektov
Podujatie sa uskutoční online 21. 1. 2021 o 18.00.
ďaľšie...
20.01.2021
Európska únia - Európsky fond regionálneho rozvoja

Investícia do Vašej budúcnosti
Tento projekt je podporený z Európskeho fondu regionálneho rozvoja


  • Úvodná stránka
  • RSS
  • Tlač
  • Mapa stránky
  • Vyhlásenie o prístupnosti
  • Kontakt
© Centrum vedecko-technických informácií SR