Národné centrum pre popularizáciu vedy a techniky v spoločnosti
  • O nás
  • Aktuality
  • Veda v CENTRE
  • Vedecká cukráreň
  • Popularizačné aktivity
  • Multimediálna galéria
    • Audioarchív
      • Laboratórium
    • Fotogaléria
      • Veda v CENTRE
      • Vedecká cukráreň
      • Výstavy
      • Ocenenia
      • Podujatia
      • Aktivity
    • Videoarchív
      • Veda v CENTRE
      • Vedecká cukráreň
      • Spektrum vedy
      • Výstavy
      • Ocenenia
      • Podujatia
  • Knižnica
  • Pre médiá
  • Kontakt
  • Ochrana súkromia
Nachádzate sa tu: NCP VaT > Popularizačné aktivity > PopVaT Day > Program

Program

Streda 22.4.2015

.
09:00 - 09:15    Privítanie a otvorenie konferencie  
09:15 - 10:15    Skúsenosti s popularizáciou vedy z pohľadu vedcov (Igor Lacík)
10:15 - 11:15    Ako získať viac návštevníkov z vyhľadávača Google? (Daniel Duriš) 
11:15 - 11:30    Prestávka na kávu     
11:30 - 12:30    Sociálne siete nie sú veda (Andrej Salner)  
12:30 - 13:30    Prestávka na obed        
13:30 - 14:30    Ako popularizovať vedu v elektronických médiách (Zuzana Vitková)
14:30 - 15:00    Veda na dosah (Zuzana Čeplíková)  

.
Štvrtok 23.4.2015   

.         
09:00 - 09:30    Popularizácia vedy a techniky na Slovensku (Patrícia Stanová)
09:30 - 10:30    Od The New York Times po SME – môj príbeh (Martin Hajduch) 
10:45 - 12:15    Ako popularizovať vedu (Martin Maruniak)
12:15 - 13:15    Prestávka na obed        
13:15 - 14:15    Ako môže pravdepodobnosť zaujať žiakov aj vo voľnom čase? (Alena Bachratá) 
14:15 - 15:15    Tajomný svet vedy a techniky (Ľubica Stuchlíková)

.

* Zmena programu vyhradená

** Časy prednášok sú len orientačné


.

Prezentácia na tému Skúsenosti s popularizáciou vedy z pohľadu vedcovLacik

Prezentovať bude Ing. Igor Lacík, DrSc.

Ing. Igor Lacík, DrSc. je vedeckým pracovník v oblasti Makromolekulová chémia, kinetika a biomateriály. Súčasne je od roku 2010 riaditeľom Ústavu polymérov SAV, na ktorom získal aj svoj titul DrSc. v makromolekulovej chémii. Publikoval vyše 90 publikácií v zahraničných karentovaných časopisoch, a niekoľko kapitol v monografiách. Zúčastnil sa na viac ako 200 zahraničných a 80 domácich konferenciách. Získal niekoľko čestných uznaní za výskum a spolupracoval na množstve domácich aj zahraničných projektov.

.

Workshop Ako získať viac návštevníkov z vyhľadávača Google?Duris

Prezentácia firmy Pizza SEO, s.r.o. bude zameraná na prácu s webom, konkrétne na prácu s vyhľadávačom Google a SEO optimalizáciu stránok – so zameraním na propagáciu vedy a techniky prostredníctvom týchto nástrojov. Prezentácia bude venovaná redizajnu zastaraného webu, možnosti editácie svojej vlastnej web stránky vedcami, ako aj dôležitosti jednoduchého a prehľadného webu. Bližšie informácie o spoločnosti Pizza SEO nájdete na webovej stránke www.pizzaseo.com

Prezentovať bude Mgr. Daniel Duriš

Mgr. Daniel Duriš je senior konzultant spoločnosti Pizza SEO, s.r.o. Už od roku 2003 pracuje v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače. Dnes sa popri SEO špecializuje aj na použiteľnosť, prístupnosť webových stránok a štatistické nástroje ako Google Analytics a Tag Manager.

.

Workshop Sociálne siete nie sú vedaAndrej Salner

Ďalšia prezentácia firmy Pizza SEO, s.r.o. bude zameraná na propagáciu vedy a techniky prostredníctvom sociálnych sietí. Prednášajúci sa bude venovať dôvodom výberu sociálnych sietí, ako „médiu“ na sprostredkovanie aktuálnych informácií o výskume, ako aj rôznym výhodám sociálnych sietí. Na konkrétnych príkladoch predstaví rozdiel medzi aktivitou vedcov a vedeckých inštitúcií v zahraničí a u nás. Bližšie informácie o spoločnosti Pizza SEO nájdete na webovej stránke www.pizzaseo.com

Prezentovať bude Andrej Salner

Andrej Salner je jedným z troch senior konzultantov v Pizza SEO. Má 12 - ročné skúsenosti s online marketingom a optimalizáciou webových projektov pre vyhľadávače. Klientom pomáha s tvorbou online marketingových stratégií. Zaujíma ho použiteľnosť a obsahový marketing. Je absolventom ekonómie na Brandeis University a University of Edinburgh. V roku 2014 viedol celodenný Forbes Think Forward workshop na tému “Využite internet v prospech vášho biznisu!”.

.

Prezentácia na tému Ako popularizovať vedu v elektronických médiáchVitkova

Výskum, ktorému verejnosť nerozumie, je len ťažko prijatý a má oveľa menšie účinky na spoločnosť, ako ten, ktorý vie vedec vysvetliť v „zrozumiteľnej reči“. Na základe tohto tvrdenia sa bude prednášajúca snažiť vysvetliť potrebu popularizácie vedy a techniky. Komunikácia vedcov s médiami je dôležitým faktorom pri informovaní verejnosti a súčasných pokrokoch vo vede a prebiehajúcom výskume. Prednášajúca uvedie niekoľko tipov, ako účinne prezentovať svoj výskum, tak aby ho média prijali a šírili, a tak aby ho čitateľ pochopil a zaujal ho.

Prezentovať bude Zuzana Vitková

Zuzana Vitková je projektovou manažérkou a šéfredaktorkou portálu science.sk. Vyštudovala  Katedru žurnalistiky Filozofickej fakulty UK v Bratislave. Tri roky pracovala ako asistentka dramaturga v redakcii Telerána a predtým rok ako redaktorka v magazíne Pravda Ženy. V súčasnosti pracuje v rámci spoločnosti Neulogy, a.s., ktorá sa špecializuje na komplexné riešenia a služby pre výskumno-vývojové inštitúcie.

.

Prezentácia s názvom Veda na dosahCeplikova

Prezentovať bude Mgr. Zuzana Čeplíková

Mgr. Zuzana Čeplíková je vedúcou Odboru elektronických médií a multimédií v rámci Národného centra pre popularizáciu vedy a techniky v spoločnosti pri CVTI SR. Je šéfredaktorkou PR portálu www.vedanadosah.sk, zabezpečuje a koordinuje PR portály NCP VaT a podujatia zamerané na transfer technológií. Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave, Katedru kulturológie, zameranie marketing a manažment.

.

Prezentácia s názvom Od The New York Times po SME – môj príbehHajduch

Prednášajúci sa bude vo svojej prezentácii venovať vlastným skúsenostiam s popularizáciou vedy a výskumu a na konkrétnych príkladoch uvedie niekoľko dôležitých faktorov, ktoré rozhodujú o tom či bude výskum publikovaný alebo odmietnutý. Hovoriť bude aj o tzv. „impact factore“ vedeckých časopisov a formulácii výskumu do zaujímavého a zrozumiteľného textu, ktorý však nestratí na svojej kvalite a dôležitosti výberu vhodného výskumu na popularizáciu.

Prezentovať bude Mgr. Martin Hajduch, PhD.

Mgr. Martin Hajduch, PhD. je samostatným vedeckým pracovníkom a súčasne aj vedúcim oddelenia reprodukčnej a vývinovej biológie na Ústave genetiky a biotechnológií rastlín SAV. Ako vedecký pracovník sa so svojimi príspevkami zúčastnil na mnohých medzinárodných vedeckých konferenciách. Od roku 2003 prednášal na viacerých miestach po celom svete, vrátane USA, Talianska, Nemecka a Japonska. Ako spoluautor publikoval veľké množstvo vedeckých prác v zahraničných karentovaných časopisoch. Je spoluautorom aj niekoľkých knižných kapitol. Získal niekoľko významných ocenení za vedeckú prácu.

.

Workshop Ako popularizovať vedu v médiáchMaruniak

Médiá vraj iba „obchodujú“ s ilúziami a reklamou. Je v nich priestor aj pre seriózne informácie a vedu? Áno, ale ak chcete upútať správou o svojom projekte alebo výsledkoch výskumu, je dôležité, aby vaše informácie vynikli medzi ostatnými „tuctovými“. Ako ale najlepšie osloviť médiá? Detailne si vysvetlíme pravidlá pre písanie tlačových správ a pozvánok. Ukážeme si príklady „dobrých“ vedeckých správ, ktoré správne pracujú s príbehom a vysvetlíme si čo je vlastne pre médiá „príbehom“. Na negatívnych príkladoch si naopak ukážeme tie najväčšie nešváry súčasných tlačových správ.

Prezentovať bude Martin Maruniak

Martin Maruniak - novinár, konzultant, lektor, kouč. Vyštudoval odbor Všeobecná biológia (špecializácia Klinická antropológia) na PRIF UK v Bratislave a Manažment organizácií na SVŠES v Prahe. Absolvoval prestížnu London school of PR a dva stupne certifikovaného vzdelávacieho programu pre profesionálnych koučov ČNP Consulting, registrovaného Českou asociáciou koučov ČAKO. Prakticky celý svoj profesijný život (viac ako 20 rokov) sa venuje komunikácii, médiám, public relations a media relations - teda vzťahom s médiami. V rokoch 1994 - 2000 spolupracoval s televíziami VTV, STV a TV Markíza. Pracoval tiež ako dramaturg a moderátor publicistických relácií Rádia Twist a editor správ českého Rádia Impuls. Od októbra 2014 vedie novo vzniknutú jednotku Creative Content Lab v pražskej pobočke celosvetovej komunikačnej agentúry Ogilvy PR. Posledných 5 rokov v spolupráci s Akadémiou vied ČR a Sympóziom Sychrov organizuje vzdelávacie zážitkové semináre pre popularizátorov vedy.

.

Prezentácia na tému Ako môže pravdepodobnosť zaujať žiakov aj vo voľnom čase?

V rámci prezentácie bude predstavené a vysvetlené ako fungujú korešpondenčné semináre a ako sa snažia propagovať zaujímavú matematiku. Neskôr prednášajúca predvedie konkrétnu úlohu z teórie pravdepodobnosti, ktorú riešili žiaci druhého stupňa ZŠ. Ukáže rôzne prístupy žiakov k riešeniu a objavy, ktoré dokázali sami vytvoriť. Predvedie aj ďalšie úlohy, ktoré dokážu motivovať žiakov riešiť úlohy z pravdepodobnosti. Poukáže na to, aký vplyv má takáto „matematika hrou“ na neskoršie vzdelávanie, výber povolania a celkové zmýšľanie detí.

Prezentovať bude Mgr. Alena Bachratá

Mgr. Alena Bachratá je v súčasnosti študentkou PhD. na FMFI UK. Popri svojom štúdiu už niekoľko rokov pracuje s nadanými deťmi v rámci základných a stredných škôl. Mnoho z nich neskôr stretáva už ako učiteľ na FMFI UK. V rámci svojej dobrovoľníckej práce je od roku 2003 spoluorganizátorkou korešpondenčného matematického semináru SEZAM pre študentov druhého stupňa ZŠ, a od roku 2006 aj spoluorganizátorkou korešpondenčného matematického semináru KMS, v rámci ktorého sa organizujú matematické súťaže a sústredenia pre študentov stredných škôl.

.

Prezentácia s názvom Tajomný svet vedy a technikyStuchlikova

Prednášajúca vo svojej prezentácii poukáže na súčasný stav vzdelávania v oblasti vedy a techniky na základných, stredných a vysokých školách. Rovnako sa bude venovať súčasnej generácií detí, tzv. „Millennials“, ich záujmu o IT a technológie a potrebnej zmene výučby týchto detí. Bude hovoriť o dôvodoch záujmu/nezáujmu detí o vedu a technické odbory, a s tým spojené faktory ovplyvňujúce výber povolania. Predstaví niekoľko možností popularizácie vedy v rámci SR. Venovať sa bude aj vplyvu spoločnosti a jej prístupu k vede a technike na danú oblasť.

Prezentovať bude doc. Ing. Ľubica Stuchlíková, PhD.

Doc. Ing. Ľubica Stuchlíková, PhD. pracuje ako pedagóg na Ústave elektroniky a fotoniky Fakulty elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity Bratislave. Od roku 1990 sa venuje diagnostike kvality polovodičových materiálov a štruktúr a od roku 2000 aj počítačmi podporovanému vzdelávaniu. Jej prioritou je vzdelávanie a príprava nových inžinierov a popularizácia vedy a techniky pre deti a mládež. V roku 2004 sa stala spoluzakladateľom a spolutvorcom vzdelávacieho portálu „eLearn central“. eLearn central tím, ktorý odvtedy vedie, vytvoril pre tento portál a sprístupnil verejnosti originálne interaktívne animácie, vzdelávacie a popularizačné kurzy a materiály.

.

* Zmena programu vyhradená

Tlačiť

Živé vysielanie

 

O najbližšom živom vysielaní z podujatia Veda v CENTRE vás budeme informovať už čoskoro.

Najnovšie videá


Youtube

Veda na dosah

Ako spolu komunikujú mozog a tráviaci systém
V tráviacom trakte je zhruba rovnaký počet nervových buniek ako v mozgu. Dokonca navzájom komunikujú prostredníctvom podobných molekúl. Prečo je to dobré?
ďaľšie...
21.01.2021
Prinesie pokuta 135 tisíc eur za znečisťovanie rieky Slatina prelom?
Rekordnú pokutu udelila Slovenská inšpekcia životného prostredia (SIŽP) mliekarni Koliba. Ako ju vníma Tomáš Derka, špecialista na ekológiu vodných tokov?
ďaľšie...
21.01.2021
Lifbee Academy: Nezmeškaj finálne vyhodnotenie inovátorských projektov
Podujatie sa uskutoční online 21. 1. 2021 o 18.00.
ďaľšie...
20.01.2021
Európska únia - Európsky fond regionálneho rozvoja

Investícia do Vašej budúcnosti
Tento projekt je podporený z Európskeho fondu regionálneho rozvoja


  • Úvodná stránka
  • RSS
  • Tlač
  • Mapa stránky
  • Vyhlásenie o prístupnosti
  • Kontakt
© Centrum vedecko-technických informácií SR